jagaralice.blogg.se

Jag är Alice

Tankar som gör mig gladn

Kategori: Något fint

Jag skriver detta trotts den strikta jantelagen som idag råder i Sverige. Så blir du jätteprovocerad av någon som hyllar sig själv, sluta läs. Kram.

Något som jag är bra på, är att hålla humöret uppe. Jag kan vissla mig igenom en 4 timmar lång kanottur i hällregn utan regnkläder, jag kan säga att det nog kommer vara skönt när det regnar i festivalkön och sedan bära 40 KG packning i gassande sol och se det som en utmaning.

De som känner mig vet att det också kan vara precis tvärtom, de som känner mig längre tillbaka vet att jag inte ens kunnat hålla humöret uppe i perfekt temperatur.

Så det jag egentligen är mest lycklig och stoltast över, är att jag är kapabel till förändring. Jag vet att jag kan ändra mig, jag vet att jag har kontrollen över min egen lycka. Jag föddes med en stor portion självinsikt helt enkelt;).

När jag var mellan 14-18 år så var jag fantastiskt cynisk och bitter. Och trodde seriöst att det gjorde mig cool och vuxen. Jag var arg. Framför allt såg jag mig själv som en arg människa. Det var så jag identifierade mig. Fatta vilken identitetskris jag hamnade i när jag efter 1,5 år med (ex)pojkvännen fortfarande inte hade bråkat, alls. På ett bra sätt. 

När jag insåg att jag kanske inte alls var arg och bitter, började jag aktivt jobba med mig själv för att fortsätta på den banan. Och jag jobbar fortfarande på min person, jag vill be mer positiv och glad! Det är ju sjukt najs att vara glad. Sjukt jobbigt också, men mer givande.

Just nu jobbar jag på att förlåta. Att be om ursäkt och erkänna mitt misstag när jag blir otrevlig/snäser/tappar humöret. Och förlåta mig själv när det händer. Oftast är jag ju bara hungrig eller stressad…

Det finns mycket som jag vill jobba på, typ min sociala ångest osv. Men en sak i taget fungerar ju bäst^^.

Lyckligtvis så har jag hittat en fantastisk man att ha vid mig sida som jag kan växa med, som jag får stötta och som stöttar mig tillbaka. Och tillsammans med honom så vet jag att jag oundvikligt kommer bli en bättre människa.

Vad tycker du bäst om med dig själv? Du behöver inte kommentera det om du inte vill, men tänk på det. Erkänn för dig själv vad det är som gör dig awesome!

Puss<3

(Om en googlar lycka så hittar en den här)
Alice 16 år möter Alice 39 år.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: